{"id":159,"date":"2015-01-13T16:31:20","date_gmt":"2015-01-13T16:31:20","guid":{"rendered":"http:\/\/tenora.espais.iec.cat\/?page_id=2"},"modified":"2015-01-13T16:31:20","modified_gmt":"2015-01-13T16:31:20","slug":"pagina-exemple-2","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/","title":{"rendered":"Inici"},"content":{"rendered":"

 <\/p>\n

 <\/p>\n

La ci\u00e8ncia ha tingut poca incid\u00e8ncia en el instruments de l\u2019orquestra perqu\u00e8 en \"baritona\"<\/a>
\nconstruir-se en\u00a0tan gran\u00a0quantitat, han arribat a un perfeccionament molt elevat.\u00a0Per\u00f2 pot ajudar a millorar\u00a0els instruments tradicionals que, en construir-se en poca quantitat, sovint es troben lluny del grau de perfeccionament desitjat.<\/p>\n

Dos programes de recerca de l\u2019IEC han aprofitat la feina feta des dels anys setanta en diverses tesis doctorals de la UPC sobre l\u2019ac\u00fastica de la tenora i el tible per incidir en el disseny del grup de xeremies de la cobla. Un d\u2019ells per dissenyar la tenora que ha donat resposta al conjunt de millores desitjables concretades pels m\u00fasics amb motiu del 150 aniversari d\u2019aquest instrument.<\/p>\n

El bon resultat obtingut va impulsar el segon programa per dissenyar un nou company de la tenora i el tible: la bar\u00edtona, promoguda per Lamotte de Grignon el 1948, per\u00f2 que cap constructor havia gosat prendre el repte de fer-la. A partir de l\u2019an\u00e0lisi de les caracter\u00edstiques ac\u00fastiques del so de la tenora, i de la descripci\u00f3 del seu funcionament, s\u2019exposa la metodologia seguida en els dos dissenys. La bar\u00edtona ha estat ben acceptada per part dels m\u00fasics i ja va fent cam\u00ed en l\u2019\u00e0mbit de la cobla i altres formacions. Un nombre creixent de m\u00fasics ha participat en la composici\u00f3 i arranjament de peces per a la bar\u00edtona.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    La ci\u00e8ncia ha tingut poca incid\u00e8ncia en el instruments de l\u2019orquestra perqu\u00e8 en construir-se en\u00a0tan gran\u00a0quantitat, han arribat a un perfeccionament molt elevat.\u00a0Per\u00f2 pot ajudar a millorar\u00a0els instruments tradicionals que, en construir-se en poca quantitat, sovint es troben lluny del grau de perfeccionament desitjat. Dos programes de recerca de l\u2019IEC han aprofitat la […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"footnotes":""},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/159"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=159"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/159\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tenora.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=159"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}